Ricardo Anibal Hoyos Uribe

Billede af RicardoGuitar, Ukulele, Guitarorkester og Musikpatrulje

Ricardo er uddannet guitarist på Hochschule für Musik Hanns Eisler Berlin, suppleret med studier på Hochschule für Musik und Theater Rostock.

I løbet af årene i Tyskland har han deltaget i forskellige konkurrencer, projekter og festivaler og har ved disse lejligheder fået masterclasses af flere verdensberømte guitarister såsom Aniello Desiderio, Zoran Dukic, Pablo Marquez, Alvaro Pierri, og andre.

Han optrådte i Tyskland (Kunstmuseum Bonn, Renaissance Theater Berlin, HMT Rostock, HFK Bremen,bl.a.), Danmark (Det Kgl. Danske Musikkonservatorium, Frihavnskirken, Køge Museum, bl.a.) og Colombia (Bogotá,Villa de Leyva bl.a.) solo og i en række forskellige kammermusik sammenhænge.

Trods Ricardos klassiske studiebaggrund så favner han meget bredt mht. stilarter; populærmusik, rock, flamenco, barok, improvisation, folk, latin, moderne etc. Han holder meget af at spille kammermusik, og har bl.a. spillet med Duo Prometeo, Duo Kon (guitar duo) Trio Treco (guitar trio), Duo Zeus (saxofon/guitar) og har derudover spillet med i større guitarensembler i Colombia og Tyskland.