Musikpatruljen

Musikpatruljen består af professionelle musikere/musikpædagoger fra Musikskolen. Som musikalsk trio besøger de børnehusene, hvor de spiller og synger for og med de 4-årige. Musikpatruljen kommer ud til hvert børnehus tre gange og giver børnene en smag på alle de følelser og stemninger, som kan opstå både for det enkelte barn og for fællesskabet, når man oplever og udøver musik.

Et af formålene med Musikpatruljen er at inspirere til, at sang, rim og remser bliver en større og mere naturlig del af børnenes hverdag i Børnehuset. Det tilbagevendende punkt under ethvert Musikpatrulje-besøg, ”Sangen fra pædagogens barndom” er et vigtigt element i forberedelse og efterarbejde, og er et eksempel på, at enkel og spontan musikalsk aktivitet i helt almindelige hverdags - situationer er en oplagt, ligetil og altid tilstedeværende mulighed.

Musikpatruljen har fokus på at bibringe et fælles musikalsk udtryk og en nysgerrighed i musikformidlingen til børn og voksne. Musikpatruljen udfordrer, udforsker, omarrangerer og tilpasser al slags repertoire med fokus på musikglæden og på at formidle og dele en stemningsfuld og ukompliceret  sanseoplevelse.

Musikpatruljens medlemmer (kommer til Børnehaverne i duo - eller triosammensætninger)

Katrine Munk Rasmussen, cellist
Isabella Hübener, tværfløjtenist
Peter Price, kontrabassist