09. juni 2023

Frederikssund Musikskole holder Sommerfestival lørdag d. 10. juni

Lørdag d. 10. juni kl. 13.00-17.00 holder Frederikssund Musikskole Sommerfestival i Elværket med fire koncerter.

Der bliver slået telt op på Elværkets parkeringsplads, så to af de fire koncerter spilles dér og to i Elværkets sal.

Kl. 13 i salen er der fællessang, præsentation af Musikskolens 20 lærere og masser af musik med Børnekor, teenagekoret T drops, Blokfløjteensemblet og Strygerskolen. Musikken er blandet; folkemusik fra forskellige lande, klassisk musik, filmmusik og musik af blandt andre Savage Rose.

Kl. 14 i teltet spiller Rockkarrusellen, nogle af Musikskolens bands og Musikskolens tre stjerne-slagtøjsorkestre. Her kan publikum glæde sig til masser af rockmusik og filmmusik i forskellige udgaver.

Kl. 15 i salen er der musik med solister på klaver, guitar og sang, blandt andre The Sirens: de to talentsangere Katja og Malou, der synger duetter af Felix Mendelsohn Bartholdy. Celloensemblet spiller også, blandt andet musik af Henry Purcell, og publikum kan også se frem til guitarorkesteret 6-løberne.

Kl. 16 i teltet er der jazzband! Og så er der blæsere af alle slags, både i FM Blæserorkester og i FM Big Band, sidstnævnte har også inviteret The Sirens med som sangsolister.

Musikskolen lover god musik for enhver smag spillet af ihærdige og glade musikskoleelever og deres lærere.

Der er gratis adgang, og Musikskolens Støtteforening sælger lækre forfriskninger, kaffe og kage mm.

Max spiller på rød elguitar

foto (Peter Price)

Max, der spiller elguitar, deltager også på Sommerfestivalen d. 10 juni