20. april 2021

Musikskolen genåbner

Endelig kan Frederikssund Musikskole slå dørene op, efter 4½ måneds digital undervisning, og med afstand og håndsprit undervise eleverne i det virkelige liv.

Det er glædeligt, at vi nu kan komme i gang igen efter den lange vinter, og lærerne glæder sig til det ”rigtige møde” med eleverne.

I langt de fleste sammenhænge er det gået fint med den digitale undervisning, men intet slår ”live-musik”, intet slår” live-undervisning”.

Desværre må sang- og korelever endnu ikke møde frem. De skal fortsætte digitalt lidt endnu. Og det skal også elever, der er fyldt 18 år.

Vi håber dog, disse grupper snart må være med – vi satser på, at det kun er et spørgsmål om få uger.

Det har været en usædvanligt anderledes sæson, ja, et usædvanligt år siden nedlukningen i marts 2020.

Når vi om ca. 14 dage åbner for tilmeldingen til sæson 2021-2022 satser vi på, at dén sæson bliver med masser af fællesskab, tilstedeværelse og ”live-music”.