01. maj 2023

Musikskoledage i Tivoli den 7. maj

Musikskolen deltagere med hele 11 ensembler i ”Musikskoledage i Tivoli”.

MUSIKSKOLEDAGE i TIVOLI er det største, årlige arrangement for alle landets musikskoleelever. I år deltager ca. 3500 elever fra de fleste af landets 100 musikskoler. I løbet af de to dage afvikles over 150 koncerter – på Tivolis egne scener, samt på opsatte scener rundt omkring i Den Gamle Have, og det er altså i 11 af dem, Frederikssund Musikskoles elever medvirker.
Til musikskoledagene har elever, lærere og ledere chance for at vise hinanden, forældre, politikere – hvad musikskoleundervisning kan føre til.

Siden 1990 har Musikskoledage kunnet opleves i Tivoli. Det første år var der 900 deltagere og de optrådte på tre scener i Tivoli.  Deltagerantallet har henover alle årene været stigende, og det trænede øre vil også kunne fornemme, at det musikalske niveauet er øget.

Tivoli stiller hvert eneste år sine egne scener, med tilhørende lyd- & lysteknikere vederlagsfrit til rådighed, ligesom både ledelse og administration altid giver en stor og grundig hjælp med planlægning og afvikling.

Klara fra T drops
På billedet (PR foto af Peter Price) ses Klara Gudmand-Høyer Sørensen. Hun er én af de Musikskoleelever, der får travlt d. 7. maj, for hun skal både
synge med teenagekoret ”T drops” og 180 andre ungdomssangere på Plænen, og så skal hun spille med sit slagtøjsband ”Percussion Young Stars” på Den Grønne Scene.

The Sirens til prøve

Desuden medvirker fra Frederikssund ”Percussion Explosion”, ”Percussion All Stars”, ”Musikskolens Harmoniorkester”, ”FM Strygerorkester”, Cellisterne ”Sund og Lund”,
blokfløjteeleverne, medlemmer af Guitarorkesteret og ”FM Big Band” med talentsangduoen ”The Sirens”. foto  ”The Sirens” under en prøve med bigbandet. (Foto Gitte Grarup)