07. november 2023

Krydsfeltets Allehelgensoptog ved Selsø slot 3. november 2023

Næsten 200 mennesker var samlet ved Selsø Slot i fredags i skumringen, da Krydsfeltets tværkunstneriske Allehelgensoptog fandt sted.
En helt fantastisk stemning var sat af Krydsfeltets børn og unge, der havde udviklet det smukke optog, hvor musik, dans og billedkunst smeltede sammen.
Publikum blev ført fra møllestenen ved Selsø kirke ned gennem alléen til slotsgården og ned gennem slottets kælder og op i stueetagens smukke spisestue og riddersal.
Overalt blev de mødt af smuk lyssætning, musik, både ny og gammel, fantasi- og følelsesfuld dans og fine malerier, der bragte fantasien i spil.
Det hele sluttede i mørket på slotsgården med fællessangen ”Mørk er november”, der trods den dunkle titel er en usædvanlig smuk og optimistisk sang med tekst af Thorkild Bjørnvig.

to cellister i spisesalen

Dramaholdets dansere i Riddersalen

T drops i optog igennem alléen

billede af slottet oplyst under optoget

På fotos ses en del af prøvearbejdet på slottet med blandt andre dramaholdets dansere i Riddersalen og koret T drops og instrumentalelever fra Musikskolen.

På det mørke billede ses slottet oplyst under optoget.

Foto: Marie Laulund og Gitte Grarup