15. april 2020

var med da elever og lærere igen kunne komme i  skole

Til toner som “Olsen-banden”, “Funky Town”, “Jutlandia” og “Smoke on the Water” blæste Musikskolen i morges eleverne fra Jægerspris skole tilbage til undervisningen.

Det hjalp tydeligvis på stemningen i “Den røde gård”, at der var musik som akkompagnement til en morgen med både gensynsglæde, forventning og spænding.

Borgmester, skoledirektør og skolechef var til stede sammen med skolens lærere og ledelse, og alle udtrykte begejstring for Musikskolens bidrag til gensynet.

Det var præcist 10 medlemmer af FM Blæserorkester, primært lærere og voksne elever, der trodsede den kølige aprilmorgen og også de var tydeligvis glade for at se hinanden, men var gode til at spille med pæn afstand imellem sig. Kun et en enkelt gang hørte man orkesterleder Ian Price og Musikskoleleder Gitte Grarup i kor råbe: ”2 meter” til musikerne, og straks var alt igen på plads.

Musikskolen underviser- og holder i denne tid kontakt til eleverne online, men der er jo ikke noget sammenspil, og det er noget, de unge mennesker i den grad savner og håber, at de snart må vende tilbage til.

Billeder af elever fra Frederikssund Musikskole der spiller

Billede af elever fra Frederikssund Musikskole der står og spiller