24. oktober 2023

Krydsfeltet

inviterer til Allehelgensoptog ved Selsø slot fredag d. 3. november 2023 kl. 17.00

Allehelgensoptoget starter fra P pladsen ved Selsø Kirke og bevæger sig op til - og indenfor på Selsø slot.

I samarbejde med Herregårdsmuseet Selsø Museum inviterer Krydsfeltet til et stemningsfuldt Allehelgensoptog i den smukke natur omkring slottet.

Oplev de kunstneriske udtryk der opstår når Krydsfeltets unge aktører fra billedkunst, drama og musik smelter sammen og leder publikum rundt i de historiske omgivelser ude og inde på Selsø slot.

Krydsfeltet er kommunens kunstneriske samarbejde mellem Parkteaterets dramaskole, Willumsens Billedskole og Frederikssund Musikskole.

Krydsfeltets første optræden fandt sted i november 2021, hvor et Allehelgensoptog ledte publikum gennem natur og historie i Frederikssund centrum, fra Parkteatret over Ådalen, Frederikssund Kirke, bymidten og Willumsens museum. Det var en stor succes og et tilløbsstykke! Nu skal historien og stemningen om Allehelgen knyttes til en anden af Kommunens fortællinger.

Alle er velkomne og der er gratis adgang.

Varighed godt en time.

Fotos: af Gitte Grarup

Viser scener fra Allehelgensoptoget 2021, ved Ådalen og ved Musikskolens lokaler på afd. Falkenborg.