08. april 2024

Musikskolen på orkestertur til Tyskland

31 elever og lærere fra Musikskolen har her i weekenden været på orkestertur til Tyskland til Neubrandenburg Kreismusikshchule, der ligger i Neubrandenburg i nærheden af Berlin. Sammen med Kreismusikschule har de afholdt orkesterprøver, øvet, hygget og forberedt sig til hele to koncerter i løbet af weekenden. En kirkekoncert og en udendørs koncert på et plejecenter. Alt er forløbet godt og vejret var varmt og dejligt til både sightseeing, samvær og udendørs koncert.

Musikskolen var indkvarteret på hotel  Weinert, der ligger i samme gade som Neubrandenburg Kreismusikschule, så det var nemt at komme frem og tilbage.

Transporten foregik i Kommunens store bus, og det havde en god betydning for stemning og sammenhold, at de fælles oplevelser startede allerede ved afgang fredag morgen.

Trøje