02. maj 2022

Åbent Hus og gratis instrumentprøvning

Lørdag d. 7. maj kl. 11 -13 er der Åbent Hus og gratis instrumentprøvning i Frederikssund Musikskole.

Arrangementet begynder med en lille koncert i Elværket i Frederikssund, hvor 0. klasser fra hele kommunen er invitereret til at synge sammen.

Efter yderligere et par musikalske indslag i Elværket åbner Musikskolen dørene i Bakkebo, Musikskolevillaen og G Fløjen, alle tre steder ligger langs med Ved Kirken.

Her kan interesserede gratis prøve instrumenter med Musikskolens undervisere. Administrationen i Musikskolevillaen holder også åbent, så man kan få svar på spørgsmål om Musikskolen.

Frederikssund Musikskole er til stede på alle kommunens skoler med instrumentalundervisning, så hvis man f.eks. er interesseret i at gå til klaver kan man prøve det Ved Kirken i Frederikssund på lørdag og komme til at gå til undervisning på sin egen skole. Musikskolen har egne lokaler til de lidt større sammenspilsorkestre og bands langs med Ved Kirken, hvor altså dørene er åbne så alle kan prøve guitar, trompet, trommer og meget andet.

Frederikssund Musikskole har netop åbnet for tilmelding til sæson 2022-2023, og alle kan melde sig til via www.musikskolen.frederikssund.dk

Billede af Bastian og Emil ved en marimba

PR foto: Peter Price

Bastian og Emil ved marimbaen, som er eet af de instrumenter, man kan prøve i Musikskolen på lørdag.